מרכז בולבי מוביל טיפולים בעזרת בעלי חיים בבתי ספר רבים בארץ. המטפל משתלב באופן קבוע בעשייה של בית הספר ומתאים את שיטות העבודה הטיפולית לרוח המקום, לאידיאולוגיה שלו ולצרכים הספציפיים של הילדים. כל מטפל העובד בבית ספר, מלווה בהדרכה צמודה של איש מקצוע השייך לצוות ההדרכה במרכז בולבי. לאורך השנה, מתקיימים מפגשי התייעצות ותכנון בין הנהלת בית הספר לבין הנהלת "בולבי".

בבתי ספר רבים, פינת החי משמשת לצרכי לימודי טבע ומדעי החיים.  בנוסף, ילדים נמשכים לבעלי החיים ולא אחת, הם מבלים את זמן ההפסקה בהתבוננות על החיות בפינה או במשחק אתן.

אותה פינת חי טומנת בחובה פוטנציאל רב להיות מסגרת טיפולית. ילדים מקבלים בהסכמה ובשמחה את ההזמנה להיות מעורבים בטיפול בפינת החי. בין אם הם מודעים לצורך שלהם לקבל עזרה מקצועית בתחום הרגשי והחברתי, ובין הם אינם מבינים את משמעות הטיפול (דבר שכיח אצל ילדים קטנים), קל לקבל את שיתוף הפעולה שלהם, שכן המסגרת עבורם היא מסקרנת ומהנה.

לעבודה טיפולית בפינת החי הבית ספרית יתרונות רבים:

שעון מעורר

הטיפול משתלב עם שעות הלימודים בבית הספר.

בית ספר

הטיפול מתקיים בסביבה מוכרת לילד.

תעודה

בין המטפל בעזרת בעלי חיים לבין צוות בית הספר (מחנכים, יועצים, פסיכולוגים) מתקיים שיתוף פעולה וקשר רציף, שמתעדכן לעתים קרובות. המטפל והצוות מתואמים לגבי מטרות הטיפול וכן משתפים אלה את אלה בהערכת השפעתו על הילד.

ינשוף

פינת החי בו מתקיים הטיפול מהווה סביבה חמה ומקבלת, בה הילד מרגיש מקובל ללא ביקורת. פעמים רבות ילדים המתקשים להשתלב היטב בין בני גילם, או שסובלים מקשיים רגשיים שונים, מוצאים בפינת החי מקום מפלט, מחוץ לשעות הטיפול, אליו באים להרגיש את חום שבעלי החיים משדרים, להירגע ולאסוף את עצמם.